Alla inlägg under januari 2009

Av Olsson - 30 januari 2009 11:33

Nu har det varit rörigt. Jag glömde bort Zorros födelse dag den 27/1 , sånt får man bara inte glömma som matte eller.

Jag sätter in några gamla kort av Zorro och några av hans syskon här nere.


Zorro någon vecka innan jag hämtade honom.


Här är hela Skogstrollet´s 8 Aussiekull. Ni ser väl Zorro?


Här har vi Bobbi. Svipp och Zorro. Vist är vi söta!!!

Av Olsson - 25 januari 2009 14:15

Både i dag och i fredags har vi varit och tränat i ridhuset. Vi tränar mycket på Platsen men även på annat. Jag har funderingar att tävla Lkl 1 här hemma den 22/2 i ridhuset , men är lite osäker om vi är klara.

Jag har ju hört att man inte ska starta om man inte är säker på Platsen, efter som vi missade den sist. Men kan man vara 100% säker när vdet gäller hundar?

Nu när vi har tränat har vi lagt in mycke störnig. Dom andra som har varit med har hjälpt oss mycket. Dom har hämtat sina hundar från platsen och gått lite fram och tillbaka sen lagt dom plats igen och Zorro har legat stilla. Sen har vi även kört så att en förare har gått mellan och runt hundarna och även det har gått bra. I fredags när vi tränade gick hunden som låg bredvid Zorro upp och gick mot sin föraren, la sig igen efter några steg. Föraraen gick då till platspunkten och kallade till sig sin hund och la  henne igen och Zorro låg kvar hela tiden.

I dag när vi var i ridhuset la vi en plats ,då var det fler och andra än dom vanliga hundarna med på platsen och Zorro låg kvar. Den som aggerade tävlingsledare gick mellan och framför hundarna och alla låg kvar. Så jag tycker att platsen går bra för oss nu , men hur säkra är vi ?Klarar vi av att tävla vad tror ni ??


Av Olsson - 15 januari 2009 14:35

I morse ringde Linda och undrade om vi inte kunde ta en promenad.

Jag och Zorro åkte ner till Linda sen gick vi alla tre en tur längs Fryken och runt Oleby. Turen tog ca. 1tim och 40 mim med lite stopp för fotografering. Vädret var toppen -5* och sol.

Linda är duktig att fotografera så hon tog lite bilder på både Zorro och naturen , jag hoppas att hon mailar över några så att ni kan få se.

Efter halva promenaden kom jag på att jag hade min kamera med så här kommer några  av dom bilderna,

Som ni kommer att se så måste man prova sej fram som fotograf.





Av Olsson - 10 januari 2009 16:55

I dag har vi varit och tränat sök med Nina, Linda och deras hundar. Det märktes att det var ett tag sen , både för oss och hundarna. Vi hade glömt hur vi slutade träningen i höstas så det blev lite strul. Men till slut började minnet sakta att komma så det blev rätt bra trots allt.

Hundarna var verkligen på hugget dom tyckte nog att det var på tiden att ta upp söket igen.

Zorro har verkligen inga problem med att springa ut och söka. Han går rakt och han gå ut på djupet,men sen när han tagit rullen blir han lite osäker. Det verkar som han måste se var jag är på stigen innan han kommer ( man vill ju att hunden ska göra framslag så därför flyttar man sig frammåt på stigen) och det är ju inte alltid hunden se stigen från legan. Vi bestämde att jag inte skulle flytta mej så långt fram nästa gång vi tränar.Sen får vi nog skärpa oss och skriva lite om hur vi tränar så att vi kommer i håg från gång tillgång .

Jag hade kameran med i dag , men det blev inte många bilder.


Bilder jag tog när jag låg figg ute i skogen

Patrik, Kenny och Nina. Grabbarn var så snälla att dom kom ut till skogen

och fixade så att det var bara att grilla korven när det blev paus,

Första eldare alltså.

Linda njuter av att få sej en varm kopp kaffe

Av Olsson - 4 januari 2009 13:28

Vi har varit och tränat  i ridhus efter Jul . Vi har givetvis tränat plats, både med och utan störning. När vi tränade störning så gjorde vi så att Ingela gick och hämtade Lova ( som också låg med på platsen med endast som utfyllning ) och gick mot oss och sedan runt oss med Lova. Zorro låg kvar så jag gick fram till honom och berömde ,gick sedan tillbaka så han fick ligga en stund till.

Efter platsen har vi kört i genom Lkl 1 ,tränat lite extra på några moment och även provat på lite ur Lkl 2  rutan ,fritt följ och lite fjärren. Vi hade hyrt ridhuset vid 3 tillfällen med 3 timmar /gång och vi var 5st första dagen se var vi bara 3 ekipage dom 2 sista gångerna. Vi som trotsade kylan don två sista dagarna var jag & Zorro, Ingela & Lova, Mria & Loka. På nyårsaftonen när vi åkte till träningen  var det -20* och solsken.

Vi har även haft -19* i dag, men jag och Zorro tog oss en promenad upp till skidstadion och tittade lita på skidtävling man måste ju ut en sväng. Det har varit SM i Skidskytte här under helgen.

Presentation


Denna blogg handlar om mej och Zorro (Skogstrollet´s8
Look Smart)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards