Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Ridhusträning

Av Olsson - 25 januari 2009 14:15

Både i dag och i fredags har vi varit och tränat i ridhuset. Vi tränar mycket på Platsen men även på annat. Jag har funderingar att tävla Lkl 1 här hemma den 22/2 i ridhuset , men är lite osäker om vi är klara.

Jag har ju hört att man inte ska starta om man inte är säker på Platsen, efter som vi missade den sist. Men kan man vara 100% säker när vdet gäller hundar?

Nu när vi har tränat har vi lagt in mycke störnig. Dom andra som har varit med har hjälpt oss mycket. Dom har hämtat sina hundar från platsen och gått lite fram och tillbaka sen lagt dom plats igen och Zorro har legat stilla. Sen har vi även kört så att en förare har gått mellan och runt hundarna och även det har gått bra. I fredags när vi tränade gick hunden som låg bredvid Zorro upp och gick mot sin föraren, la sig igen efter några steg. Föraraen gick då till platspunkten och kallade till sig sin hund och la  henne igen och Zorro låg kvar hela tiden.

I dag när vi var i ridhuset la vi en plats ,då var det fler och andra än dom vanliga hundarna med på platsen och Zorro låg kvar. Den som aggerade tävlingsledare gick mellan och framför hundarna och alla låg kvar. Så jag tycker att platsen går bra för oss nu , men hur säkra är vi ?Klarar vi av att tävla vad tror ni ??


 
 
Ingen bild

Linda

25 januari 2009 19:14

Hej Lena, klart du och Zorro ska tävla!
Inte för att jag kan hundar, men Zorro är ju duktig, duktigare är Du som lär honom. Lita på dig och ställ upp! Är inte varje tävling också en erfarenhet, hur resultatet än blir?

Kram Linda.

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 januari 2009 21:17

Jag tror lite som Linda, att varje tävling åxå är en erfarenhet. Ni ÄR duktiga men i träning känner han ju aldrig av dina tävlingsnerver så jag tror det är svårt att vara 100% säker på hur han uppför sig på tävling... men det är min åsikt och jag är MYCKET tävlings-oerfaren=) så det bästa vore nog att fråga de som tävlat mycket...
Ja, så egentligen fick du ju inget vettigt svar... =)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Marie Louise

Marie Louise

27 januari 2009 19:32

Jag tränade precis på samma sätt som du gör nu, och det funkade med Spicy. Men jag tror att det är jätteviktigt att du fortsätter träna precis så - och gärna att de tar upp hundarna brevid, och sedan lägger om dem igen. Och gärna med nya hundar, så det inte alltid är de gamla vanliga...
Nu har jag inte tränat plats med Spicy eftersom hon varit sjuk, och nu går hon upp igen.... Attans!
Hon får bara Immun, inte fiskoljan.
Lycka till och vi håller tummarna!

http://spicy.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 4 februari 2011 16:35

       Hittade några gamla bilder på Zorro , lite skilnad på färgen mot nu.        Jag har haft min dator utlånad några dagar så jag har inter skrivit på ett tag. I dag har jag och Zorro varit ute på promenad , det kändes som om det var våre...

Av Olsson - 26 januari 2011 20:19


Ja då var det vinter igen  i morse hade vi -23.2*. Det blev en kortare promenad på förmiddagen. Men på eftermiddagen trotsade vi kylan jag o Zorro. Vi tog en skidtur trots att tempen visad -15*  Zorro brydde sig inte om kylan , det var full fart från...

Av Olsson - 25 januari 2011 21:00

I dag har vi inte gjort så mycket  Vi var och knyckte Baily (felstavat) från Ingela i dag, han fick följa med oss på en fm promenad. Det är lite roligare när man är fler, tycker både jag och Zorro   I morgon ska det  bli lite strukturerad träning enl...

Av Olsson - 24 januari 2011 22:56

I dag har vi varit upp till Marita och gått en långpromenad runt sjön Velen ca10 km. Det var länge sedan vi träffades och det märktes  framför allt på Zorro & Zelda  Efter promenaden blev det fika. Tack Marita, Zeda och Ninja för sällskapet. ...

Av Olsson - 23 januari 2011 17:22


  Nu ska jag se om det går att få in detta på Facebook    

Ovido - Quiz & Flashcards