Alla inlägg under april 2009

Av Olsson - 23 april 2009 16:07

Vi har tränat för Frida Sundberg under två dagar, det har varit mycket guivande. Jag kan inte förstå att man har så mycket  av kunnande och erfarenhet i hennes ålder, hon borde vara 58år i stället för 28.

Jag och Zorro har som vanligt tränat kontaktövningar och har lärt oss mycket. Jag tycker att vi gjort stora framsteg dom här dagarna om jag får säga det själv ,vad det gäller kontakten.Ni tycker säkert att man borde andvända tiden till annat än kontaktövningar när man har tillgång till proffsinstruktör.Men nu är det så att jag tycker den biten är viktig för oss efter som Zorro gärna vill ha koll på allt och alla. Sen har vi ju lyssnat  och varit med när dom andra har tränat, så vi har fått med oss mycket annat också

Charlie och Anna tränade en del på hopp och framförgående

Hoppet se väl bra ut.

Frida hjälpte Katarina att få mera fart på Emmie i inkallningen

och det lyckades hon med.

 

Det våras även i Torsby nu

Blåsippor från Blåberget.

Av Olsson - 12 april 2009 17:05

Det har blivit mycke träning under Påsken efter som jag och Zoro varit själva.

Torsdag åkte vi ut till klubben och körde lite uppletande. Vi är ju inte ju så  erfarna på detta moment, men vi har ju kört det några gånger.Jag vallade av halva orginalrutan och la ut 3 föremål. Skickade sen ut Zorro att leta. Han sprang omkring en stund men tillslut hittade han ett föremålen. Zorro tog upp det och funderade en stund,,,,, hur gör jag nu? Tillslut kom han springande med saken. Jag berömmde honom ,lekte lite och så fick han lite godis. Sen skickade jag honom igen, han letade upp en av de andra sakerna och kom med den utan att tveka denna gången.Det blev belöning med lek och godis innan det var dags fö tredje skicket.Efter ännu ett lyckat skick av slutade vi detta moment,även om Zorro gärna hade gått ut en gång till.  Jag har lärt mej att man ska sluta när det går bra, även om man gärna skulle villja köra ett tag till för att det går så bra.


På fredag var vi med Nina och Linda och körde sök. Det gick jätte bra för oss. Zorro har ju varit lite svåt att få tillbaka till stigen efter att han hittat figgen(vill helst stanna där och leka). Så nu gjorde vi så att han fick springa ut hämta lösrullen komma och lämna den till mej, vi hoppade över påviset och all belöning var hos mej.Detta fungerade jätte bra Nina sa att han sög lösrullen i farten och sprang i väg utan att titta på henne.Det känns bra när man kommer på något som fungerar.


I dag har vi varit ute vid klubben och kört lite lydnadsträning. Zorro var okontaktbar stundvis efter som Minou löpte (en av Zorros brudar).När vi körde frittfölj tog han chansen och sprang bort till henne (ganska normalt,  han är ju man) Jag gick och hämtade honom och talade om att så gör man inte när vi tränar. Efter detta fungerade träningen bra,vi körde platsen, frittfölj,apportering och innkallning.

Nu är det så att vi har annmält oss till tävling den 26/4 , så det är bara att träna på.

VÅRBLOMMA

Ryggen på min nya träningsväst

 

NÄR BILD

Av Olsson - 5 april 2009 17:32

I dag märktes det att våren är på väg. det var många som kom till klubben för att träna. Det var lite för blött och kladdigt vid klubben så vi åkte upp till parkeringen vi Sidtunneln och tränade.


Vi startade med lite uppvärmning var och en för sig. Sen blev det platsliggning följt av enskild träning.



Hopp över hinder Lkl 1

Liten diskussion efteråt


Bruks Hökl

Lydnad kl 1.

Lydnad kl 2.


Lydnad Elit

En del har tur och slipper vara ensam i bilen.



Lydnad Elit.

Sist och minst lilla Vctor 6 mån.Det är tur att det blandas ut lite

inte bara Golden och Schäfer. Nu är det 3st Aussier på klubben.

Av Olsson - 4 april 2009 16:44

Idag har jag varit ute vid klubben utan hund, det var vår städning.

Det var meningen att det skulle städas ute och inne, men det ligger fortfarande dryga 10cm snö kvar så det blev inget trädgårdsarbete i dag.

Inne blev det i alla fall städat. Det blev dammtorkning,fönstputsning,

skurning, rensning i skåp och på hyllor och sist men inte minst korvgrillning och kaffe det smakade gott ( Tack Kristina ).

Nu är det bara att köra i  gång med årets aktiviteter. I morgon startar första kursen Agility ,sen fortsätter det med valp och lydnads kurser.

Hoppas nu på att vi får en bra sommar.

Presentation


Denna blogg handlar om mej och Zorro (Skogstrollet´s8
Look Smart)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards