Alla inlägg under november 2008

Av Olsson - 29 november 2008 22:35

Nu har vi kommit hem från semestern. Vi har haft det bra 20*-25* hela dygnet.Men solen ville inte lysa så mycket på oss, ca 1 timme/dag.

dom säger att hundar inte har någon tidsuppfattnong , där håller jag inte med. När jag har varit och handlat och kommer hem tillbaka blir Zorro glad.När jag jobbat natt och kommer hem är han ännu gladare, nu när vi kom från Teneriffa var han alldeles tokig, han sprang fram och till baka och skrek och viste inte var han skulle vara.Skönt att det är någon som saknat en när man varit borta.






Av Olsson - 16 november 2008 13:54

Vi har legat lite lågt sen vår tävlingspremiär.

Men i lördags var det dags att ta tag i träningen igen. Vi brukar ta hjälp av Susanne Bolinder några gånger per år, och i lördags var det dags igen.Vi är 6st ekipage per gång som tränar från 10.30 till ca 17.00 och  det är jätte kul och mycket givande. Jag och Zorro tränade på plats som ni säkert förstår varför, om ni läst tidigare i bloggen. Vi tränade själva läggandet först efter som Zorro fått för sig att han inte ska lägga sig om han inte själv vill. Efter att vi tränat det ett tag skulle vi prova lägga tillsammans med flera, och det gick bra så nu ska vi fortsätta med plats träning framöver.

På eftermiddagen började vi att träna in rutan. Vi har provat lite förrut men inget riktigt. Zorro tyckte att det var kul att träna rutan , det blev lite mera fart i både honom och mej.Jag måste lära mej att vara mer intresant och rolig när vi tränar, och inte så stel och tråkig. Ni som känner mej vet att jag inte direkt är den spontana och spralligaste personen , så det blir något att jobba på.


I dag har vi varit ut till klubben en sväng. Marita och Zelda kom också dit så vi la en plats med hundarna och det gick jätte bra.

Sen körde vi rutan ett tag och det gick också rätt bra.

Nu blir det ett tag till jag skriver igen, efter som vi åker till Teneriffa på tisdag och blir borta en vecka så ni får ha det så bra.

Fotograf Harriet Ingholm

Presentation


Denna blogg handlar om mej och Zorro (Skogstrollet´s8
Look Smart)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards