Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Sökträning

Av Olsson - 10 januari 2009 16:55

I dag har vi varit och tränat sök med Nina, Linda och deras hundar. Det märktes att det var ett tag sen , både för oss och hundarna. Vi hade glömt hur vi slutade träningen i höstas så det blev lite strul. Men till slut började minnet sakta att komma så det blev rätt bra trots allt.

Hundarna var verkligen på hugget dom tyckte nog att det var på tiden att ta upp söket igen.

Zorro har verkligen inga problem med att springa ut och söka. Han går rakt och han gå ut på djupet,men sen när han tagit rullen blir han lite osäker. Det verkar som han måste se var jag är på stigen innan han kommer ( man vill ju att hunden ska göra framslag så därför flyttar man sig frammåt på stigen) och det är ju inte alltid hunden se stigen från legan. Vi bestämde att jag inte skulle flytta mej så långt fram nästa gång vi tränar.Sen får vi nog skärpa oss och skriva lite om hur vi tränar så att vi kommer i håg från gång tillgång .

Jag hade kameran med i dag , men det blev inte många bilder.


Bilder jag tog när jag låg figg ute i skogen

Patrik, Kenny och Nina. Grabbarn var så snälla att dom kom ut till skogen

och fixade så att det var bara att grilla korven när det blev paus,

Första eldare alltså.

Linda njuter av att få sej en varm kopp kaffe

 
 
Louise och djuren

Louise och djuren

10 januari 2009 20:45

Vad kul att du hittade min lilla blogg! :) Du och Zorro har också en väldigt fin blogg :) Jag hart lärt mej ganska mycket om en egen blogg redan. Det är riktigt kul!

Mvh Lobban

http://lobban.bloggagratis.se

 
Marie Louise & Spicy

Marie Louise & Spicy

12 januari 2009 20:26

Kul att ni kommit igång med sökträningen igen! Nu har vi likadant väder här med plusgrader, blåst och is överallt.... Jättetråkigt!
Du har fått en utmärkelse i min blogg!

http://spicy.cybersite.se

 
Ingen bild

ml igen

12 januari 2009 20:27

ps - så himla mysig det ser ut med fika och korv!

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

13 januari 2009 15:01

Ser ut som det dröjer innan vi kan umgås igen...Zelda skall opereras igen:(

http://hem.bredband.net/b581626

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 4 februari 2011 16:35

       Hittade några gamla bilder på Zorro , lite skilnad på färgen mot nu.        Jag har haft min dator utlånad några dagar så jag har inter skrivit på ett tag. I dag har jag och Zorro varit ute på promenad , det kändes som om det var våre...

Av Olsson - 26 januari 2011 20:19


Ja då var det vinter igen  i morse hade vi -23.2*. Det blev en kortare promenad på förmiddagen. Men på eftermiddagen trotsade vi kylan jag o Zorro. Vi tog en skidtur trots att tempen visad -15*  Zorro brydde sig inte om kylan , det var full fart från...

Av Olsson - 25 januari 2011 21:00

I dag har vi inte gjort så mycket  Vi var och knyckte Baily (felstavat) från Ingela i dag, han fick följa med oss på en fm promenad. Det är lite roligare när man är fler, tycker både jag och Zorro   I morgon ska det  bli lite strukturerad träning enl...

Av Olsson - 24 januari 2011 22:56

I dag har vi varit upp till Marita och gått en långpromenad runt sjön Velen ca10 km. Det var länge sedan vi träffades och det märktes  framför allt på Zorro & Zelda  Efter promenaden blev det fika. Tack Marita, Zeda och Ninja för sällskapet. ...

Av Olsson - 23 januari 2011 17:22


  Nu ska jag se om det går att få in detta på Facebook    

Ovido - Quiz & Flashcards