Alla inlägg under juni 2009

Av Olsson - 29 juni 2009 10:02

I fredags var vi till Kil och tävlad.Det var jag & Zorro , Ingela & Lova , Maria och Svea var med som våra suporter.

Det var 14st som startade i Lkl1 så det blev 2 platsliggningar, vi var i den 1a. Hunden bredvid Zorro satte sig  upp och sen gick hantill sin matte, kan ni tänka er att Zorro låg kvar. Så här såg våra poäng ut.


1.Platsen   10

2.Tandvisning  10

3.Linförighet  8

4.Läggande  8,5

5.Innkallning  6

6. Ställande  7

8. Apportering 10

9. Hopp över hinder 10

9. Helhetsintryck 8,5

Summan= 166.5 och ett 1:a pris.

Sen blev vi placerade som 3:a av 14 ekipage.


Ingela & Lova gjorde också bra ifrån sig, men dommaren hade troligen rivit ut poängen 7,5-10 ur sitt poängblock . Det var ingen i den gruppen som fick några höga poäng .Den som vann hade knapt 200p och Ingela tror jag låg på 199p och blev 2a.

Av Olsson - 15 juni 2009 12:09

Den gångna helgen har jag varit till Karlskrona på Lydnads SM. Torsdag drog jag, Anna ,Ingela & Lova söder ut för en hel helg i Karlskrona. Ingela och Lova hade kvalat in till SM så jag och Anna var med som suporter.

Vi har haft det jätte roligt hela helgen med mycket skratt och trevligt sällskap av Susanne,Gunilla,Micke,Susanne och Petra.

Gunilla och Kiwi gick till final Susanne& Nelly, Ingela & Lova gjorde också bra i från sig GRATTIS !!!! till er alla.

Tack! Anna och Susanne för under hållningen på Fredag kväll, synd att det inte blev filmat.

Vetrenärbesiktning


Lite små prat Anna,Ingela, Susanne och Gunilla


Lite mat i magen är alldrig fel


Lägerplats för några av Värmlänningarna.


 Ingela & Lova


Det var inte bara söta hundar


Susanne & Nelly klara för start.


Nelly alltid på G.


Gunilla & Kiwi vänta på att starta.


Maten smakar bra ute.


Vem kan detta vara som är så bra rustad???


Micke & Gunilla


Telefonen gick varm.


  Lova


Ingela ser till att jag och Anna inte svälter.


Grillfest på Lördag kväll. Tack !!! alla för en super helg.


Av Olsson - 8 juni 2009 16:12

Här i Torsby har det varit BAL för avgångsklasserna i gymnasiet. Så här kommer lite bilder från det.

Jag kanske ska nämna att Zorro mår lite bättre nu så det värsta är nog över får vi hoppas.

Sen kan jag också berätta att jag ska till Karlskrona och se på Lydnads SM till helgen,det ska bli kul.Vi har ett ekipage från Torsby som just nu står som första reserv så vi ska hoppas att dom kommer med ( Ingela & Lova).

Sen ska vi ju heja på dom andra Värmläningarna som är med också.

Johan min yngsta son

 Johan och Veronicka hans flickvän



Min brorsdotter Elin

Elin och ?? fina eller??



Det var all för nu . Jag åtekommer efter helgen . Ha det bra !!!

Av Olsson - 5 juni 2009 13:20

I går var jag i väg och kastrerade Zorro, så nu går han omkring med den förbaskade tratten på huvudet. Jag vet inte vem som tycker minst om den jag eller Zorro. Ni undrar kanske varför jag kastrerat honom,

han ska ju inte ändvändas i avel eftersom han äe skotträdd och då tyckte jag att det var likabra. Sen får vi se om han ändrar något annat beteenda man kan ju hoppas, ex blir mindre intersserad av kissfläckar och tjejer.


Fotograf Harriet Ingholm

Semester i Norskafjällen.



Ovido - Quiz & Flashcards