Alla inlägg under maj 2009

Av Olsson - 18 maj 2009 14:30

Nu var fet ett tag sen vi var här och uppdatera. Det har hänt en del under tiden.Men som ni förstår är det inget att skryta med och då har man inte lika bråttom att delamed sig av det.

Vi tävlade Lkl1 här hemma och det gick skit 134p. Zorro tog ett varv runt bland publiken vi inkallning 0p( passade på när jag gick från honom) gick några steg  vid ställande betyg 5=15p.

Så hr såg resultatet ut.

1. Platsliggande 10

1. Tandvisning 10

3. Linförighet 7.5

4. Läggande 7.5

5. Innkallning 0

6. Ställande 5

7. Apportering 9

8. Hopp över hinder 10

9. Helhetsintryck 5

Men jag kan förstå att det inte fungerar som det gör på träning. Ska jag vara ärlig så vet jag knapast vad vi gjorde på tävlingsplanen BLACKOUT. Man kan ju läsa om hundar som känner av innan ett  EPanfall och då känner dom säkert av när man är så fruktansvärt nervös och beter sig konstigt. Men vi ger inte uppså lätt,fortsätta träna och vara glad.


Vi har också varit på utställning i Malung (inoff). vi fich HP, BIR och grupp 4:a.Ingen vidare konkurens bland Aussierna, Zorro var själv. Men vi fick bra kritik av dommare Gunilla Skallman.


I dag när vi var på klubben så tränade dom plats och budföring med skott . Så nu har jag nog bestämt mej att det inte blir några tävlingar i Bruks för våran del. Jag och Zorro stod och såg på men upptäckte snart att han inte tyckte om när skottet gick av. Han blev låg och brydde sej inte om varken andra hundar eller godis, detta satt i ganska länge så det blev ingen träning överhuvudtaget för oss i dag.

Här kommer lite blandade bilder.



Vårat uterum som blev färdigt förrasommaren.

 Tränings bilder,vårt bästa moment i Lkl 1.

Zorro har koll på allt och alla.

 Träning hemma på tomten

Zorros tassar

Bild bevis från utställningen.

Presentation


Denna blogg handlar om mej och Zorro (Skogstrollet´s8
Look Smart)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards