Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Appelltävling

Av Olsson - 26 oktober 2008 15:16

I dag har vi startat Appell (spår) för första gången.Det här med nerverna höll i sig i dag också ,det var ingen skillnad mot i går.

Jag börjar med det som var bra.

Spår: 10p av bägge dommarna.Kommentar PERFECKT !!

Budföring: 0p  Bägge hundarna före oss(tikar) kissade på planen det var en av orsakerna till vårat fall här.

Platsliggande: 0p En av hundarna sprang i full fart till sin husse och Zorro tyckte nog att dom kom för nära mej . Han hängde på och la sig bredvid mej.

Linförighet: 7.5 och 6.0

Framörgående: 0  ännu något som luktade väldigt intressant

Platsläggande: 8.0 och 7.0

Inkallning: 9.0 och 9.0

Apportering: 7.0 och 6.0

Hopp över hinder: 8.0 och 7.5


Summan av kardemumman:187.0p var av huvudmoment 70.0 och dagens bästa spårhund sa dommarna( man får suga på den karamellen ett tag)

 
 
Marie Louise

Marie Louise

26 oktober 2008 18:37

Dagens bästa spårhund - det kan man leva på länge! Så skönt att även denna debut är avklarad, du ska se att nerverna blir bättre efter ett par tävlingar till. Vi får satsa på appell i vår, både du och jag.

Satsa på att jobba mycket med platsen, Spicy hoppade upp och ner som en guttaperkaboll i våras. Efter en tid låg hon stilla själv, då började vi träna med störningar - att en hund hämtades från platsen, och sedan lades tillbaka igen. Efter en tid hämtade vi hunden brevid Spicy - och lade sedan tillbaka den igen. Så hon har faktiskt klarat sina platser, trots att hunden brevid sprungit till föraren. Men, vi har haft tur och inte haft sådär stökiga platser som det kan bli ibland. Men det är många poäng att vinna på platsen!
Det är himla synd att vi har så långt till varandra, hade varit jättekul att träna ihop.
grattiskramar
/ml

http://spicy.cybersite.se

 
Ingen bild

Anna Charlie Laban

26 oktober 2008 20:49

Hej! Ja då var den här helgen till ända, det blev liksom sö ändå:)
Bra jobbat av er, tuff helg med 2 debuter.
Dina poäng under helgen är ju jättebra i de moment som funkat ju, nu kan det bara bli bättre.....:) Vi syns kram Anna

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

26 oktober 2008 21:44

Jamen ni är ju bara för bra!! Dagens bästa spårhund!! WoW!! och fin, fina poäng!!
Några nollor på en debut är ju inget att bry sig om. Jag är såå stolt över er=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Annica

Annica

27 oktober 2008 07:05

Tycker ni är sååå duktiga du och Zorro=) grattis till avklarad debut!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena & Zorro

27 oktober 2008 09:29

Tack till alla som skickat hälsningar till oss.Jag och Zorro är mycket nöjda med våra debuter. Nu är det bara att fortsätta.

 
Sabine

Sabine

3 november 2008 19:45

Det gick ju jättebra för er!:)Vet inte om jag svarade på ditt inlägg,men nej har bara bloggen änsålänge..:)Längesen du skrev å jag glömde svara,sorry:/Hur e d med finfina Zorro?:)

http://sabine.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 4 februari 2011 16:35

       Hittade några gamla bilder på Zorro , lite skilnad på färgen mot nu.        Jag har haft min dator utlånad några dagar så jag har inter skrivit på ett tag. I dag har jag och Zorro varit ute på promenad , det kändes som om det var våre...

Av Olsson - 26 januari 2011 20:19


Ja då var det vinter igen  i morse hade vi -23.2*. Det blev en kortare promenad på förmiddagen. Men på eftermiddagen trotsade vi kylan jag o Zorro. Vi tog en skidtur trots att tempen visad -15*  Zorro brydde sig inte om kylan , det var full fart från...

Av Olsson - 25 januari 2011 21:00

I dag har vi inte gjort så mycket  Vi var och knyckte Baily (felstavat) från Ingela i dag, han fick följa med oss på en fm promenad. Det är lite roligare när man är fler, tycker både jag och Zorro   I morgon ska det  bli lite strukturerad träning enl...

Av Olsson - 24 januari 2011 22:56

I dag har vi varit upp till Marita och gått en långpromenad runt sjön Velen ca10 km. Det var länge sedan vi träffades och det märktes  framför allt på Zorro & Zelda  Efter promenaden blev det fika. Tack Marita, Zeda och Ninja för sällskapet. ...

Av Olsson - 23 januari 2011 17:22


  Nu ska jag se om det går att få in detta på Facebook    

Ovido - Quiz & Flashcards