Direktlänk till inlägg 12 april 2009

PÅSKDAGEN

Av Olsson - 12 april 2009 17:05

Det har blivit mycke träning under Påsken efter som jag och Zoro varit själva.

Torsdag åkte vi ut till klubben och körde lite uppletande. Vi är ju inte ju så  erfarna på detta moment, men vi har ju kört det några gånger.Jag vallade av halva orginalrutan och la ut 3 föremål. Skickade sen ut Zorro att leta. Han sprang omkring en stund men tillslut hittade han ett föremålen. Zorro tog upp det och funderade en stund,,,,, hur gör jag nu? Tillslut kom han springande med saken. Jag berömmde honom ,lekte lite och så fick han lite godis. Sen skickade jag honom igen, han letade upp en av de andra sakerna och kom med den utan att tveka denna gången.Det blev belöning med lek och godis innan det var dags fö tredje skicket.Efter ännu ett lyckat skick av slutade vi detta moment,även om Zorro gärna hade gått ut en gång till.  Jag har lärt mej att man ska sluta när det går bra, även om man gärna skulle villja köra ett tag till för att det går så bra.


På fredag var vi med Nina och Linda och körde sök. Det gick jätte bra för oss. Zorro har ju varit lite svåt att få tillbaka till stigen efter att han hittat figgen(vill helst stanna där och leka). Så nu gjorde vi så att han fick springa ut hämta lösrullen komma och lämna den till mej, vi hoppade över påviset och all belöning var hos mej.Detta fungerade jätte bra Nina sa att han sög lösrullen i farten och sprang i väg utan att titta på henne.Det känns bra när man kommer på något som fungerar.


I dag har vi varit ute vid klubben och kört lite lydnadsträning. Zorro var okontaktbar stundvis efter som Minou löpte (en av Zorros brudar).När vi körde frittfölj tog han chansen och sprang bort till henne (ganska normalt,  han är ju man) Jag gick och hämtade honom och talade om att så gör man inte när vi tränar. Efter detta fungerade träningen bra,vi körde platsen, frittfölj,apportering och innkallning.

Nu är det så att vi har annmält oss till tävling den 26/4 , så det är bara att träna på.

VÅRBLOMMA

Ryggen på min nya träningsväst

 

NÄR BILD

 
 
Marie Louise

Marie Louise

13 april 2009 18:44

Visst är det himla kul med uppletande, Spicy äääälskar det! Snygg bild på västen. Är det appell, nu om några veckor?

http://spicy.cybersite.se

 
Annica,Älsa & Bollnäs

Annica,Älsa & Bollnäs

23 april 2009 05:38

Snygg väst=)
Men nu får du ta och uppdatera lite;)
Ha det bra=)

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 4 februari 2011 16:35

       Hittade några gamla bilder på Zorro , lite skilnad på färgen mot nu.        Jag har haft min dator utlånad några dagar så jag har inter skrivit på ett tag. I dag har jag och Zorro varit ute på promenad , det kändes som om det var våre...

Av Olsson - 26 januari 2011 20:19


Ja då var det vinter igen  i morse hade vi -23.2*. Det blev en kortare promenad på förmiddagen. Men på eftermiddagen trotsade vi kylan jag o Zorro. Vi tog en skidtur trots att tempen visad -15*  Zorro brydde sig inte om kylan , det var full fart från...

Av Olsson - 25 januari 2011 21:00

I dag har vi inte gjort så mycket  Vi var och knyckte Baily (felstavat) från Ingela i dag, han fick följa med oss på en fm promenad. Det är lite roligare när man är fler, tycker både jag och Zorro   I morgon ska det  bli lite strukturerad träning enl...

Av Olsson - 24 januari 2011 22:56

I dag har vi varit upp till Marita och gått en långpromenad runt sjön Velen ca10 km. Det var länge sedan vi träffades och det märktes  framför allt på Zorro & Zelda  Efter promenaden blev det fika. Tack Marita, Zeda och Ninja för sällskapet. ...

Av Olsson - 23 januari 2011 17:22


  Nu ska jag se om det går att få in detta på Facebook    

Ovido - Quiz & Flashcards