Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Olsson - 31 augusti 2008 16:57

I går var vi iväg för att göra MH. Det blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss. Zorro fick en 5:a på skott . Vi har varit på Friidrottstävlingar när dom skjutit med start pistol, vi tränade sök på Aussie lägret intill en skjutbana, dom  har skjutit på klubben när vi tränat på appellplanen och vi går nästan dagligen promenader uppe vid skidstadion när skidskyttarna är där och tränar och Zorro verkar inte bry sig om att det smäller. Men det är kanske så att det blir värre när hundarna blir utsatta för flera utmanande saker efter varandra. Jag tycker i alla fall inte Zorro  är skottpåverkad  i vanlia situationer sådant som man träffar utan att det är arrangerat. Jag trodde att hunden skulle visa sig flycktbenägen för att få en 5:a.


I dag har vi varit och tränat sök. Jag körde 3st skick med godisbelöning vid figgen. När belöningen var klar blev figgen passiv . Nu ville vi att Zorro utan att jag ropade först ,skulle vända upp och påbörja sin väg in mot stigen.(detta har varit ett stort problem ) Detta gjorde han riktigt bra.  Han sprang rakt och fint ut till figgen fick sin belöning och kom in till stigen där han fick både godis och lek. Sen fick Zorro vila ett tag för att sen få 3st skick till. Dom gick inte riktigt  lika bra  han verkade trött, kan det vara sviter från gårdagen kanske. Jag är ialla fall nöjd med träningen och jag tycker Zorro gjort framsteg.

Presentation


Denna blogg handlar om mej och Zorro (Skogstrollet´s8
Look Smart)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards