Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Hel dag på klubben

Av Olsson - 20 september 2008 20:04

I dag har vi haft hel dag på klubben. Vi har varit 5st ekipage som har tränat lydnad för Susanne Bolinder från Kil. Vi först ett förmiddagspass och sen ett eftermiddagspass. Jag och Zorro tränade på Lk 1 momenten.Vi fick lite tipps på olika saker jag ska tänka på ex. inte trycka ner Zorro( med blicken )hon menade att jag tittade för mycker på honon vid starten i momenten( håll upp blicken). Zorro fick snabbare rätt possition vid linföriheten när jag tittade frammåt i stället för på honom.Sen ska vi träna lite mer kontacktträning efter som  Zorro gärna vill ha koll på vad dom andra hundarna gör eller vem som kommer på parkeringen. Men jag måste säga att jag har fått med mej mycket från dagens träning. Inte bara av att träna själv utan av att se när dom andra tränade.Jag måste bara tala om vad Susanne sa,  hon tyckte att vi var mogna för att starta Lk 1. Så om allt håller i sig startar vi i october här hemma på klubben. Det hade jag nog aldrig drömt om när vi gick tävlingslydnadskursen. Hade ingen kamera med i dag , så det får bli några gamla bilder.Sist men inte minst vill jag tacka alla för en trevlig dag och för att vi fick vara med.



Zorro ca 7 veckor



Zorro och Sofie ( Zorros mamma)



 
 
Ingen bild

Lillan & Zelda

21 september 2008 01:22

Ni är sååå duktiga!=) Hoppas nu att ni kommer till start i oktober och att vi kan vara där och heja på er!!

 
Annica

Annica

22 september 2008 21:44

Hej!
Ja det är svårt det där när man inte "tror" på sej själv, sån är jag!! Men du är ju JÄTTE duktig!!! Kul om ni ska tävla snart=) Håller tummarna för er/ Kram från oss, hoppas vi ses snart!

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 4 februari 2011 16:35

       Hittade några gamla bilder på Zorro , lite skilnad på färgen mot nu.        Jag har haft min dator utlånad några dagar så jag har inter skrivit på ett tag. I dag har jag och Zorro varit ute på promenad , det kändes som om det var våre...

Av Olsson - 26 januari 2011 20:19


Ja då var det vinter igen  i morse hade vi -23.2*. Det blev en kortare promenad på förmiddagen. Men på eftermiddagen trotsade vi kylan jag o Zorro. Vi tog en skidtur trots att tempen visad -15*  Zorro brydde sig inte om kylan , det var full fart från...

Av Olsson - 25 januari 2011 21:00

I dag har vi inte gjort så mycket  Vi var och knyckte Baily (felstavat) från Ingela i dag, han fick följa med oss på en fm promenad. Det är lite roligare när man är fler, tycker både jag och Zorro   I morgon ska det  bli lite strukturerad träning enl...

Av Olsson - 24 januari 2011 22:56

I dag har vi varit upp till Marita och gått en långpromenad runt sjön Velen ca10 km. Det var länge sedan vi träffades och det märktes  framför allt på Zorro & Zelda  Efter promenaden blev det fika. Tack Marita, Zeda och Ninja för sällskapet. ...

Av Olsson - 23 januari 2011 17:22


  Nu ska jag se om det går att få in detta på Facebook    

Ovido - Quiz & Flashcards